Piper M700 Fury nie na darmo uzyskał swoją nazwę. Jest to głębokie rozwinięcie poprzedniego modelu M600.
Fury – bo został wzbogacony o potężny silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-52 o mocy 700 SHP.
Fury – bo w porównaniu do poprzednika, M700 startuje na odcinku o 35% krótszym.
Fury – bo samolot charakteryzuje się o 25% większą prędkością wznoszenia.
Fury – bo zasięg maksymalny tego samolotu to aż 3430 km przy prędkości 206 ktas, a lecąc szybko (301 ktas) to aż 2128 km.
Samolot wyposażony jest w najnowszej generacji awionikę Garmin G3000 z funkcjami wspomagania pracy pilota oraz z funkcją całkowicie autonomicznego lądowania w sytuacjach awaryjnych. Wśród najbliższych konkurentów jest to samolot charakteryzujący się najniższymi kosztami eksploatacji. Piper M700 Fury to maszyna, której nie można pominąć rozważając zakup dobrego samolotu z napędem turbinowym.